Gør dine medarbejderes hverdag nemmere med Office365

microsoft office

Office365 er fremtiden – det er en vild påstand at skyde af, men det er helt klart overbevisningen. Og hvis ikke produktet kommer i Office365-form, så bliver det en anden spiller, der tager det, som Microsoft har lagt op til, og løfter det! Potentialet er kæmpe stort, og både virksomheder og private har efterhånden taget det til sig. Men hvad er det så, der er så fantastisk, når man snakker Office 365?

De tre væsentligste årsager til, at Microsoft Office365 er vejen frem:

  • Office-programmerne snakker sammen, samt er integreret med andre Microsoft-programmer
  • Nem kommunikation mellem kolleger og samarbejdspartnere med skyen
  • Brugervenlige programmer, som er intuitive at bruge

Office365-programmer snakker sammen

For medarbejderen på kontoret betyder Office365-programmernes evne til at snakke sammen, at alting glider meget nemmere. Vi kender alle sammen bøvlet med at få en Mac-computer og en almindelige computer til at snakke sammen – eller en iPhone og en almindelig computer. Lige så bøvlet kan det være at få et open office dokument til at snakke rigtig godt sammen med rigtige Office-programmer.

Hvor smart er det fx ikke lige, at man kan indsætte regneark fra Excel, gemme både PDF’er og dokumenter til OneNote osv.? Alt i alt gør det arbejdet mellem programmer mange gange nemmere. Ligeledes er der en overensstemmelse mellem typografier og muligheder i det hele taget. Det er en nærmest symfonisk oplevelse at sidde med Office365 og arbejde.

Nem kommunikation mellem kolleger og samarbejdspartnere

Når du skal gemme et dokument i Office 365-udgaven af Word, foreslår Word som default, at du gemmer i skyen. Det er en helt anderledes og meget nemmere måde at sikre, at ens dokumenter lander det rigtige sted i første omgang, end man tidligere har været vant til.

Hvis medarbejderne så er koblet til det samme drev i skyen, kan de gemme filer det samme sted, så alle har adgang til hinandens dokumenter. På den måde behøver man ikke sende utallige mails med vedhæftelser frem og tilbage, og hver gang kommer der en ny lokal kopi, og hvilken var det nu, der var den nyeste? Det er ikke et problem med Office365.

Brugervenlige programmer

Om Office365 programmerne i virkeligheden er brugervenlige og intuitive kan være svært at afgøre, hvis man selv har brugt Office-programmer i mange år. For den utrænede er Office-programmerne muligvis svære at navigere i, fordi der umiddelbart er mange menuer og valgmuligheder. Men alligevel er opbygningen dog intuitiv nok – i hvert fald når det kommer til nøglefunktionerne i programmer. Alle kan finde ud af at åbne Word og skrive et brev, men det kræver læring at bruge brevflettefunktionen. At Office-programmerne er kendt og brugt af de fleste betyder dog, at det også, for de fleste medarbejdere, vil være nemt at gå til arbejdet i Office365.

Office365 giver altså medarbejderne masser af værdi, og hele universet, der lægger i forlængelse af selve Office-programmerne er det, der gør Office365 unikt. Muligheden for at tilpasse virksomhedens Office365 til dens specifikke behov er endnu et plus i regnearket – og så er det en billig løsning, der opdateres løbende, i modsætning til en licens til Office 2016, som du køber. Til den medfølger ikke næste generation af Office-programmer.