Dermalogica tilpasser prisen til målgruppen

 

dermalogica-tilpasser-prisen-til-maalgruppen-703x336

Mange hudplejemærker har produkter særligt tilpasset til den såkaldte teenage-hud. Et af dem er Dermalogicia, der siges at være det mest populære hudplejemærke på verdensplan. Produkterne findes over hele verden og har siden grundlæggelsen i 80’erne være et af de foretrukne hudplejemærker hos kosmetologer. Dermalogicas hudplejeprodukter har en god effekt på de fleste, men ligger desværre i den dyre end af skalaen sammenlignet med konkurrenterne. For at nå en bredere målgruppe har Dermalogica valgt at udarbejde en serie mod teenage-hud, og har tilpasset prisen til målgruppen: nemlig teenagerne.

Uddannelse kommer først

Hos Dermalogica kommer uddannelse først, hvilket også er en af startskuddene til hudplejemærket. Kosmetologen Jane Wurwand grundlagde i 1983 The International Dermal Insitute, hvor hun inviterede kosmetologer til at deltage i en efteruddannelse, der ville være afgørende for konkurrencedygtigheden i branchen. I dag – over 20 år efter – opfattes The International Dermal Institute som det ypperste man kan opnå af efteruddannelse som kosmetolog eller kropsterapeut.

Mens grundlæggeren Jane Wurwand underviser, går det op for hende, at der endnu ikke eksisterer en hudplejeserie, der er baseret på hendes overbevisning omkring, at huden skal være sund, før den kan blive skøn. I 1986 beslutter hun sig derfor for at udarbejde sin egen hudplejeserie, hvilket bliver det første spadestik til Dermalogica.

Visionen for det nyopstartede hudplejemærke var at skabe en produktlinje der skulle:

  • Være fri for irritationsfremkaldende ingredienser
  • Kunne forbedre hudens sundhed
  • Udelukkende være tilgængelig for kvalificerede kosmetologer

Det var altså det første hudplejemærke, som ændrede hele branchens forestilling omkring skønhed, ved at kategorisere hudpleje som et spørgsmål om sundhed fremfor skønhed. Dermalogica startede altså med en lille butik i Marina del Rey i 80’erne til nu at have et 13.471 m2 stort hovedkontor i Los Angeles samt lokationer i op mod 50 lande verden over.

Dermalogica mod bumser

dermalogica-tilpasser-prisen-til-maalgruppen-tekstbillede703x336

Hvis du er teenager, eller blot har teenage-hud, kan du komme det til livs med Dermalogica – og det behøver ikke ruinere dig. Det er tanken bag en serie, som er specialiseret til teenagere og deres hud, både med hensyn til effekt og prisklasse. Serien hedder Clear Start, og er af lige så høj kvalitet som hudplejemærkets andre produkter.

Den lavere pris på Clear Start serien skyldes en vurdering af teenageres rådighedsbeløb set i forhold til voksnes. Man har altså vurderet, at teenagere vil have en tendens til at vælge et godt produkt fra udelukkende grundet en for høj pris. Det er af den årsag, at Dermalogica har valgt at sætte priserne markant lavere på denne serie. Et eksempel er ansigtscremen i Clear Start serien, som koster 150 kroner, hvilket er det halve af Dermalogicas øvrige ansigtscremer i andre serier.

Det er dog ikke kun teenagere, der er plaget af den såkaldte teenager-hud, som blandt andet karakteriseres ud fra:

  • Udbrud
  • Forhøjet talgproduktion
  • Bumser
  • Akne

Mange unge særligt i 20’erne døjer nemlig også med disse hudproblemer, og til dem er Clear Start altså også en god løsning. Selvom Clear Start serien henvender sig til teenagere, er der ingen aldersgrænse for, hvornår man må købe produkterne, og derfor kan det altså være en god måde hvorpå man kan få et lidt billigere produkt i høj kvalitet og med en god effekt.

Hvis man forsat døjer med den såkaldte teenage-hud, når man bliver ælder, bør man dog skifte serie, netop fordi Clear Start serien er lavet decideret til teenagere. Voksen og moden hud bør i stedet benytte Dermalogicas medibac-serie, da det vil have en langt bedre effekt på voksen hud.