Husk dine rettigheder, hvis nogen kopierer dig

Der er konkurrence mellem virksomheder i alle brancher, og det gælder om at komme så hurtigt fremad, som man kan. Det får nogle virksomheder til at skære genvej ved at kopiere et eller andet, de har set hos konkurrenterne, men det må man ikke. I disse tider er det ofte digitalt, man bliver kopieret. Det…

Google er en essentiel del af fremtidens marked

Hvis man ikke ligger fornuftigt i søgeresultaterne, kan man let gå glip af mange penge, hvis man har en butik online. Dette er eksemplificeret i netbutikken mytrendyphone.dk, som ifølge finans.dk har tabt mange penge på at falde i søgeresultaterne. Den spirende virksomhed, som forhandler tilbehør til mobiltelefoner, har de senere år tjent 20 millioner, ifølge…

B2B kan sagtens sælges offline, så længe det gøres rigtigt

Så godt som alle mennesker, i hvert fald i Danmark, er online i en eller anden kapacitet. Den digitale virkelighed åbner en masse døre, som marketingafdelinger kan brage ind ad, og over alt bliver vi da også bombarderet med markedsføring. Sociale medier, e-mail, hjemmesider, apps – så godt som alle tænkelige steder findes der reklamer…

Ejendomsmæglerkæde vinder pris for digital annoncering

Det er ikke længere nok at lave boligannoncer på de bagerste sider af alverdens lokalaviser og lignende. Læsertallet på de danske aviser er styrtdykket over en lang årrække, og derfor er det også begrænset, hvor mange mennesker man rammer ved at annoncere i avisen. Derimod bliver det mere og mere effektivt at annoncere på nettet.…

Er dit kodeord for let at gætte?

Når man tænker på hackere, vil mange få ledt tankerne over på avancerede dataanalyser, obskure huller i sikkerhedskode eller virus placeret på den helt rigtige enhed. Så avanceret behøver det dog ikke at være, for med et svagt kodeord kan du sætte din IT-sikkerhed over styr.…

3 SEO tips der får din webshop til at klare sig bedre på Google

Det er afgørende for en webshops omsætning, at de er synlige på Google. De skal dukke op i toppen af søgeresultaterne, så snart potentielle kunder søger på en af deres produkter eller ydelser. Mange danske webshops bruger Google AdWords, da det i den grad kan give et godt resultat. Google AdWords har dog også en…

Google-opdatering påvirker søgeresultater

Google har for nylig offentliggjort, at de vil lave ændringer i de søgeresultater, som vi kender i dag. I dag er der ingen forskel på, hvordan søgeresultaterne ser ud, uanset hvilken enhed du søger fra – altså om du søger fra din computer, tablet eller telefon. Med den nye opdatering begynder Google at vise forskellige…

Er din virksomhed på sociale medier?

De seneste par år har ændret måden, hvorpå vi søger vores viden. Vi benytter i langt mindre grad aviser i papirform som opslagsværk i hverdagen. Når vi søger et produkt eller en ydelse, benytter vi internettet. Her går det nemlig hurtigt, idet vi altid har vores telefon eller tablet lige ved hånden. Derudover er sociale…