3 grunde til at virksomhedsblogge

Din virksomheds blog er et af de vigtigste redskaber til både at skaffe nye kunder, beskytte dit online omdømme og vise dine eksisterende kunder hvem du er i din virksomhed. Det er med andre ord en vital del af din virksomhed. For de virksomheder der magter at bruge bloggen på den rigtige måde kan den…

Dårlig omtale kan ikke fjernes – men..

Hvis du søger efter ”online reputation management” på Google ser du en række danske virksomheder, der alle som konsulenter tilbyder at hjælpe dig. Flere lover endda, at de kan fjerne den dårlige omtale direkte i titlen på deres AdWords-annonce. Her skal du som potentiel kunde have is i maven og huske, at den dårlige omtale…

Det betød shitstormen for Jensens Bøfhus

Jensens Bøfhus blev i slutningen af 2014 ramt af en af de største shitstorms de sidste år. Anledningen var en retssag mod den nordjyske restaurantkæde Jensens Fiskerestaurant. Efter at have tabt i byretten fremlagde Jensens Bøfhus i Landsretten nye beviser for, at danskerne forbandt ordet ’Jensens’ og restaurant med Jensens Bøfhus. Derfor blev fiskerestauranten pålagt…

4 smarte værktøjer til din online reputation management

Med online reputation management tager du kontrollen over eget brand tilbage. Vi kan ikke fjerne dårlig omtale online, men vi kan skabe resultater, der fylder mere. Formålet med online reputation management er således at overdøve den dårlige omtale. Til at starte med skal du dog lægge mærke til hvilken dårlig omtale, du skal overdøve –…

Advertorials bruges til online reputation management

Danske medier har i mange år tilbudt muligheden for at virksomheder kan skrive ’advertorials’. En advertorial er en sammentrækning af ”advertisement” og ”editorial”. Advertorials er blandingsproduktet mellem almindelige annoncer og faktisk readaktionel omtale som resultat af almindeligt pressearbejde. Du bliver omtalt i en almindelig artikel, men har betalt for privilegiet. Advertorials er en effektiv måde…

3 store virksomheder, der har fået en Google-strafs

Google har et sæt retningslinjer for hvad du må – og endnu vigtigere, hvad du ikke må – som virksomhed. Hvis du forbryder dig mod de retningslinjer for søgemaskineoptimering, risikerer du at blive fjernet fra Googles indeks. Det er de færreste store virksomheder, der kan overleve det på sigt. Flere har dog prøvet at blive…

Søgemaskineoptimering er blevet stuerent

Hvis du ser på, hvad de danske medier skrev om søgemaskineoptimering for år tilbage, er det titler som: Danske søgefirmaer i strid om Google-fusk (Computerworld, 2004) Ekspert advarer mod Google-manipulation (Computerworld, 2009) SEO-analytiker var i virkeligheden konkurrent (dk, 2013) Historier om, hvordan firmaer, der udbyder søgemaskineoptimering snyder, lyver og manipulerer med Googles søgeresultater. Ikke just…

Ved du hvad søgemaskineoptimering indebærer?

  Med internethandelens eksplosive vækst de senere år, er konkurrencen om at ligge godt i Googles søgeresultater blevet intens for de områder, hvor der er mange om buddet. Selv for nicheområder er det ikke længere givet, at man ligger godt, bare fordi man beskæftiger sig med en niche. Derfor er begrebet ”søgemaskineoptimering” også efterhånden noget,…