Sådan beskytter du løbende din virksomhed mod dårlig omtale

Faa svaret her paa den bedste beskyttelseArbejdet med at beskytte din virksomheds online omdømme begynder lang tid før du får den dårlige omtale – i hvert fald, hvis den dårlige omtale ikke skal koste din virksomhed dyrt i konsulentomkostninger.

Ved at bruge 10 timer nu og lade tiden være en faktor i arbejdet med søgemaskineoptimering undgår du nemlig at bruge 50 timer på samme effekt, NÅR din virksomhed bliver ramt af dårlig omtale.

Og det er et spørgsmål om tid. I dag har forbrugerene mulighed for at lade deres mening høre på platforme som Trustpilot og Facebook. Ofte er det – som i sagen med Totalkredit og Nykredit, der kører lige nu og hvor kunderne ikke har mulighed for at skifte låneudbyder som følge af høje stiftelsesomkostninger til realkreditlån – eneste mulighed for at lade deres frustration høre.

Du bør derfor i din virksomhed allerede nu gå i gang med at arbejde med online reputation management. Vi giver dig her 3 værktøjer til formålet:

Opdater bloggen regelmæssigt

Din virksomheds blog er et af de vigtigste værktøjer.

Jo flere blogindlæg du skriver, jo flere indgangsvinkler har du til potentielle kunder og jo flere indlæg har du mulighed for at rangere på søgeord, hvor der ellers ville være plads til dårlig omtale.

Brug blandt andet UberSuggest til at finde søgeord, hvor det giver mening at skrive et blogindlæg.

En god tommelfingerregel er at sætte tid af til at skrive ét godt blogindlæg hver uge. Over et helt år vil det blive en af virksomhedens mest markante lead-generatorer samtidigt med, at det vil beskytte virksomheden mod den dårlige omtale, der i takt med flere og flere kunder på et tidspunkt vil komme.

Brug PPC-kampagner

Med PPC-kampagner har du hurtigt, effektivt og billigt mulighed for at respondere på dårlig omtale. Hvis din virksomhed bliver genstand for medieomtale tager det tid at lave et blogindlæg og lave søgemaskineoptimering på dette, så det ranker i toppen, når der søges efter din virksomhed.

Men en AdWords-annonce kan klare tricket øjeblikkeligt.

Mens du er i orkanens øje af en shitstorm kan AdWords-annoncer til eget navn således give god mening og sikre, at din side af historien også bliver hørt – og det er sjældent dyrt at byde på dit eget navn i AdWords.

Lav videoer og podcasts

saadan laver du det gode blog indlaegYouTube.com og Vimeo.com er to af internettets stærkeste domæner.

Hvis du har mulighed for at udgive indhold – videoer – her vil de automatisk ranke godt ved en søgning på dit firmanavn.

 

Prisen for at få lavet professionel video er i mange år faldet i takt med at udstyret er blevet billigere og virksomhederne der tilbyder video er blevet flere.

Det er gode nyheder for dig – for en professionel introduktionsvideo kan nu laves for 3-5.000 kroner.

Ikke alene hjælper den dig direkte med at konvertere flere brugere til betalende kunder på din side ved at øge troværdigheden – det hjælper også på din online reputation management ved at fylde godt i søgeresultaterne.