Sådan undgår du at blive snydt, når du køber SEO

SEOAt købe søgemaskineoptimering er stadig en svær disciplin. Der er færre end tidligere, men de såkaldte “snakeoil salesmen” – de, der snyder og bedrager og godt ved det – kan stadig findes i branchen.

Og fordi at SEO optimering kan være vejen til et varigt indtag af kunder i mange år fremover uden løbende omkostninger, er det de færreste virksomheder, der kan lade være med at se på muligheden for promovering i de organiske søgeresultater.

Erhvervsnyhederne.dk giver dig her en række gode råd til at undgå at blive snydt, når du skal ud og købe SEO optimering i byen:

Undgå lange bindingsperioder

Et firma, der er nødt til at binde dig i halve eller hele år ad gangen, er sjældent værd at samarbejde med.

Det eneste, der bør binde dig i samarbejdet med dit SEO-firma, er det gode arbejde og resultaterne heraf. Hvis dit SEO-firma foreslår bindingsperioder er det tid til, at du skal til at have paraderne oppe for ikke at blive snydt herfra.

Undgå at købe SEO pr. telefon

Rigtigt mange danskere er i løbet af tiden faldet i denne fælde – at købe søgemaskineoptimering pr. telefon.

Opstår der senere en tvist mellem dig og din SEO-mand, er det guld værd at have en forudgående skriftlig korrespondance at referere til, herunder gerne en kontrakt med firmaets præcise forpligtelser. Oftest vil du have fået stikket blår i øjnene mod at indgå aftalen, men du har ringe muligheder for at bevise dette, hvis din SEO er købt pr. telefon.

SEO optimering bør købes efter et skriftligt tilbud om samme og ikke efter en telefonsamtale med en pistolsælger.

Skal du tage blot ét godt råd med fra denne artikel, så lad det være ikke at købe SEO optimering over telefonen. Det er en kilde til stor frustration for mange danske ejere af mindre virksomheder.

Læs op, så du ved, hvad du køber

Søgemaskineoptimering kan være en kompleks størrelse at have med at gøre. Det er sikkert også grunden til, at du gerne vil købe dig til hjælp fra en professionel.

Men ved lige at læse op på de grundlæggende principper inden for søgemaskineoptimering står du langt stærkere, når du skal slå en handel af med SEO-firmaet.

Ved du ikke, hvad duplicate content er, hvad et title tag er, hvorfor du skal skabe indgående links til dit website og hvordan et link kan være skadeligt, har du nemmere ved at indgå en – for dig – ikke særligt fordelagtig aftale.

Der findes en lang række gode resurser om søgemaskineoptimering på nettet, du med fordel kan læse op på, forinden du tager dialogen med et SEO-firma.

Stil spørgsmål og udfordrer din SEO-mand

Sidst, men ikke mindst, bør du stille godt med spørgsmål til den person, der endeligt hyres til at lave SEO optimering for dig. På denne måde kan du udfordre denne og sikre, han leverer et godt resultat – du gør nemlig opmærksom på, at du godt ved, hvad god og dårlig SEO optimering er.

SEO optimering kan fortsat være vejen til en strid strøm af kunder i forvejen til din forretning. Men det forudsætter til at starte med en aftale med de rigtige mennesker til at lave arbejdet.

Og de rigtige mennesker finder du ikke i telefonen – men ved at vide hvad du køber og ved at stille masser af spørgsmål til det.

wordtwit_posted_tweets:
a:1:{i:0;i:1422;}
wordtwit_post_info:
O:8:"stdClass":13:{s:6:"manual";b:0;s:11:"tweet_times";s:1:"1";s:5:"delay";s:1:"0";s:7:"enabled";s:1:"1";s:10:"separation";i:60;s:7:"version";s:3:"3.6";s:14:"tweet_template";b:0;s:6:"status";i:2;s:6:"result";a:0:{}s:13:"tweet_counter";i:2;s:13:"tweet_log_ids";a:1:{i:0;i:1422;}s:9:"hash_tags";a:0:{}s:8:"accounts";a:1:{i:0;s:13:"RedaktionenDk";}}