Markedet for skønhedsprodukter får stadig flere spillere

Skønhedsprodukter

At skønhed kommer indefra er efterhånden en kliché, der runget hult i dagens Danmark. Fokus på det ydre har næppe været større nogensinde. Vi bliver i langt højere grad end før bombarderet med reklamer, hvor veltrænede modeller med perfekt hud pryder plakaten.

Det får mange, særligt unge mennesker, til at jagte det perfekt look. Det betyder, at de derfor også de produkter, der kan være med til at give dem det samme look.

Da denne gruppe generelt set udgør et meget købedygtigt segment, får flere og flere virksomheder nu også øjnene op for, at markedet for skønhedsprodukter kan ende som med at blive en guldgrube, hvis man har held med at få snuden indenfor.

Konkurrencen tager til

I takt med at flere virksomheder har fået øjnene op for dette marked, bliver det sværere og sværere for de etablerede virksomheder at holde fast i den opsætning, de tidligere har været vant til at kunne få fra deres loyale kunder.

For nyligt kunne Børsen berette om, at Matas havde haft en fremgang i deres online salg, som dog i høj grad var båret frem af deres Black Friday udsalg. Men hvorvidt denne positiv udvikling bliver ved, bliver uden tvivl et spørgsmål om, hvorvidt de kan holde et stigende antal konkurrenter bag sig.

Med nye spillere på markedet som Webapoteket, svenske Zalando og det nordjyske Coolshop, bliver der uden tvivl også fremadrettet hård konkurrence om de pengestærke teenagere.

Tilbudsjagten bliver nemmere

Tilbudsjagt på skønhedsprodukter

En af årsagerne til, at de gamle etablerede butikker kan blive udfordret så kraftigt på et marked, der ellers synes at have været deres i flere årtier skyldes uden tvivl, at internethandlen stadig bliver større og større.

Det giver kunderne mulighed for at finde de produkter de vil have hjemme fra sofaen. Og når der er flere udbydere af samme produkt, åbner det også muligheden for hele tiden at jagte den billigste leverandør. Denne jagt kan også betyde, at kunderne ikke længere handler i en bestemt butik, fordi de altid har handlet her. Loyaliteten kan med andre ord blive udfordret af et større udbud, fordi det tvinger konkurrenterne til at presse priserne.

Nethandlen for at væld af forskellige udbydere, der må gøre noget særligt, for at overbevise deres kunder om, at de skal handle eksempelvis skønhedsprodukter hos dem. Samtidig betyder det, at virksomheder kan sælge andet end blot skønhedsprodukter fra samme netbutik. Derfor ser man også, at tøjbutikker begynder at melde sig som spillere på markedet.

wordtwit_posted_tweets:
a:1:{i:0;i:3405;}
wordtwit_post_info:
O:8:"stdClass":13:{s:6:"manual";b:0;s:11:"tweet_times";s:1:"1";s:5:"delay";s:1:"0";s:7:"enabled";s:1:"1";s:10:"separation";i:60;s:7:"version";s:3:"3.7";s:14:"tweet_template";b:0;s:6:"status";i:2;s:6:"result";a:0:{}s:13:"tweet_counter";i:2;s:13:"tweet_log_ids";a:1:{i:0;i:3405;}s:9:"hash_tags";a:0:{}s:8:"accounts";a:1:{i:0;s:13:"RedaktionenDk";}}