Er din virksomhed gearet til succes?

 

I Danmark anno 2013, hvor vi er en del af en globaliseret verden på godt og ondt, er skalerbarhed en vigtig faktor at regne på for ens virksomhed. Hvor hurtigt kan vi geare op, hvis vi pludseligt får mange ordrer, og sidder vi samtidigt fast med dyr software i den tid, hvor medarbejderne er på ferie og hvor sæsonen er imod os?

Det problem kan Office 365 løse – det skaber den skalerbarhed, din virksomhed har brug for i dag.

Traditionelt set købte man licens til ens software uden tidsbegrænsning. Havde man købt softwaren måtte man også bruge den. Det satte virksomheden i en kilden situation, hvis de pludseligt var nødt til at afskedige et par medarbejdere og nu havde softwarelicenser siddende uden nogen til at bruge dem.

Samtidigt kunne det skabe store problemer at skalere IT’en – mailpladsen, serveren, licens til kontorprogrammer og des lignende – da licensen kunne være længere tid undervejs. Microsofts nye produkt, Office 365, er et opgør med dette.

Med Microsoft Office 365 er alle de almindelige kontorprogrammer samlet i en abonnements-løsning. Du får Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Publisher og Access – og 5 personer har adgang til programmerne selv i den mindste version kaldet Home Premium.

En virksomhed vil mere sandsynligt vælge enten Small Business eller Pro Plus-versionen, hvor det er tilladt at bruge programmerne kommercielt. Her er det også tilladt for enten 50 eller 300 brugere at benytte sig af softwaren.

Ved at bruge Office 365 slipper man for flere af de problemer, der hidtil har eksisteret i forbindelse med afskedigelse og ansættelse af nye medarbejdere. Ved helt automatisk at købe adgang til 50 personer til at starte med, sætter man blot en ny person op i systemet, når tiden kommer – og så er der ikke flere problemer at tage hensyn til. Det er meget nemt at skabe samt slette personer i systemet. En ny medarbejder er kørende på få dage.

Bruger du Exchange?

Microsoft har også indregnet deres forskellige hostede løsninger i Office 365 – her menes Exchange, Lync og SharePoint. Du får adgang til disse i Small Business-versionen og Enterprise-versionen. Enterprise-versionen giver adgang til et ubegrænset antal medlemmer og koster mere.

Sidder du i en lille eller mellemstor virksomhed vil det bedre kunne betale sig at vælge Small Business-versionen, hvis du gerne vil fortsætte med at bruge Hosted Exchange som en del af din virksomheds IT-pallette.

Rost for integration

Microsoft Office 365 udkom endeligt i juni 2011. Her blev det rost af det amerikanske magasin TechCrunch for delvist at være nemt at forstå og bruge for brugeren, for at integrere Outlook vel, for at integrere SkyDrive (Microsofts version af Dropbox og Googles Drive) meget vel og for endeligt også at være sikkert at bruge med indbygget backup i form af Data Loss Protection-programmet.

Office 365 er løsningen for din virksomhed, der medfører, at der ikke længere bruges tid på at skalere op og ned i systemerne – når ordrerne vælter ind eller når alle medarbejderne er taget på ferie. Office 365 er den nemme løsning.