Moderne IT-support

moderne-it-support-703x336

Har du en IT-afdeling i din virksomhed? Større virksomheder har med stor sandsynlighed, men hvad med de mindre virksomheder? De har måske ikke råd til at have deres egen afdeling – eller også er der ikke et behov for at have det. Hvad gør man så, når der opstår problemer med virksomhedens IT? Hurtig IT-support kan være altafgørende for nogle virksomheders forretning.

IT-support som en service

Afhængigt af virksomhedens størrelse og afhængighed af IT er det måske ikke nødvendigt at indgå i et fast samarbejde om IT-support. I stedet kan IT-support tilkøbes som en service. Det betyder, at du kun betaler for den tid, der faktisk bliver brugt, hvilket kan være en billigere løsning, end hvis du indgår i et fast samarbejde til en fast pris.

Der findes op til flere forskellige virksomheder, som tilbyder IT-support som en service. Andre virksomheder tilbyder, at du kan købe et klippekort med arbejdstimer. Forskellen på disse er, at du med klippekortet kommer til at binde dig mere til virksomheden, idet du indgår i et samarbejde om X antal timer. Det kan dog være en fordel for dig, da du med stor sandsynlighed vil opnå en mindre timepris – som ’belønning’ for at du betaler (eller bestiller) fremtidigt arbejde også. Ofte er der heller ikke sat en udløbsdato på klippekortet.

Virtuel IT-support

Behovet for at kunne få hurtig IT-support betyder ikke, at det behøver, at være en lokal virksomhed, der skal varetage dine opgaver. Er din virksomhed i Aarhus, behøver du ikke google ”IT-support i Aarhus” for at finde din fremtidige samarbejdspartner. I dag er der mulighed for at tilgå dine computere gennem fjernsupport. Det betyder, at du kan få løst dine IT-problemer med det samme, selvom din IT-supporter sidder i en anden by eller et andet land.

Fjernsupport sparer også din virksomhed for at skulle betale for den tid, det tager for IT-supporteren at komme ud til dig. Det betyder også, at din IT-supporter kan gå i gang med at løse problemet fra samme sekund, du får fortalt, hvad problemet er.

Hvorfor eje, når man kan leje?

moderne-it-support-tekstbillede
Cloud computing er blevet et kendt begreb, og flere og flere programmer og IT-løsninger bliver solgt som en service og ikke som et produkt, som køberen får ejerskab over. I stedet er det blevet meget mere populært at leje – leje af programmer/software og opbevaringsplads i skyen er blot eksempler på populære løsninger. Måske bruger du allerede denne type løsninger? Det gør du bl.a., hvis du bruger Office 365 og Dropbox.

Fordelen ved ”as a service”-produkterne er, at du kun betaler for det, du bruger. Hvis du ikke længere vil benytte Office 365, kan du hurtigt opsige dit abonnement, eller hvis du har brug for mere opbevaringsplads i Dropbox, kan du hurtigt tilkøbe ekstra plads. Hvis der er tale om en større gruppe af produkter – eksempelvis Adobe – har du mulighed for at leje de produkter, som du har behov for, i stedet for at købe en komplet pakke. Det betyder, at du kan nøjes med at betale for Photoshop og Dreamviewer, og måske måneden efter også ’tilkøbe’ Illustrator.

På samme måde kan en aftale med en ekstern IT-supporter ses som en service til virksomheden. I stedet for at indgå en fast aftale, kan man tilkøbe sig de nødvendige timer – du betaler altså kun for det du bruger, som princippet om ”as a service” understøtter.

wordtwit_posted_tweets:
a:1:{i:0;i:2718;}
wordtwit_post_info:
O:8:"stdClass":13:{s:6:"manual";b:0;s:11:"tweet_times";s:1:"1";s:5:"delay";s:1:"0";s:7:"enabled";s:1:"1";s:10:"separation";i:60;s:7:"version";s:3:"3.7";s:14:"tweet_template";b:0;s:6:"status";i:2;s:6:"result";a:0:{}s:13:"tweet_counter";i:2;s:13:"tweet_log_ids";a:1:{i:0;i:2718;}s:9:"hash_tags";a:0:{}s:8:"accounts";a:1:{i:0;s:13:"RedaktionenDk";}}